08 May 2011

ais krim!!!

assalamualaikum....rasa hepi sbb da balik umah....sapa x hepi kn???banyak benda nk kena buat kt umah....maklum la da mula cuti panjang...tapi xtrasa pon cuti...hehe...sbb ada praktikal....ish, panjang plak aku ckp....berbalik kpd tajuk d atas...wah!!!ais krim....sapa xsuke ais krim.....sejuk, manis....time panas bes mkn...

korang kenal kn jenama ais krim "paddle pop"....btl ke aku eja???hehe....dulu, paddle pop ni sgt2 terkenal...smpai skarang kot ais krim 2 ada....mcm2 perisa....hehe....nk d jadikn cite, kecik2 dulu, aku ada sejarah yg berkaitan ngan ais krim paddle pop ni....

aku pn x ingt brapa umur aku time 2....tp bila aku tgk je moto ais krim paddle pop, aku ingt moment 2....smpai skarang kot....hehe.....cite ni stat masa aku duk main kt halaman umah ngan adek aku....main basikal....(lps pandai naik la...)punye la syok main....siap lumba ngan adek aku 2....

sampai je tepi jalan utama, aku ngan adek aku ni tgk keta lalu lalang....bunyi cm xde keje je tgk keta....hehe...tup2 bunyi la moto ais krim paddle pop....hohoho....bdk2 bila nmpk je moto 2 mesti hepi....time 2 duit xde...tapi gatal gak nk panggil....adek aku pn panggil la.....da panggil moto 2 pusing nk dtg kt kitorang, apa lg, cabut lari la....sbb apa???sbb xde duit....xpeduli da basikal 2....tinggal je....lari2 msuk dlm semak main sembunyi2 ngan brader jual ais krim 2...hehe....

punya la brader 2 dok cari2 kitorang...hehe...kesian plak kt brader 2...last2 brader 2 pn blah g2 je....pastu, kitorang balik bgtau la kt mak....mak pn gelak besar la....siap kata nape xmntk je duit kalo nk beli....kuang3....kn da melepas....xde rezeki....

moral of the story, rezeki 2 ada d mana2....xkira dlm bentuk apa skali pn...seharusnya kita kena bersyukur ngan rezeki yg kita dpt sbb pemberian rezeki 2 satu nikmat yg Allah berikn kpd kita....Alhamdulillah....kata orang, rezeki jgn d tolak, maut jgn d cari....






yg tengah 2 adek aku...yg tepi sbelah kiri 2 akak aku....n yg paling hensem(koya lebih....hehehe) 2 la aku....background 2 cm oversea kn???hehe....tipu je....ni sbelum aku naik bas p matrik....

No comments:

Post a Comment