24 May 2011

timba ilmu di negara org...


assalamualaikum...
huhu...lama benor xmenjeguk blog ni....hari ni bertarikh 24/5 genap 2 minggu aku berada di negara org...kt mana???location, bangkok, thailand.....bak kata org, timba ilmu biar  sampai ke negeri cina....mgkn xde rezeki lg sbb 2 sampai kt thailand je...hehe...da sampai kt negara org, aku akn guna sepenuh masa yg ada tuk timba ilmu sebanyak mungkin supaya aku bleh mengajar sapa2 yg memerlukan....ikhlas tu penting...baru berkat ilmu yg kita dpt....btl x?hehe

tujuan aku kt sini tuk latihan industri selama 2 bulan....walaupn xlama, tp peluang 2 susah nk dpt....skarang da dpt, kira sebagai rezeki aku la...alhamdulillah.....susah tuk mencapai kejayaan tanpa usaha....aku dulu pernah jatuh....rasa kecewa membuak-buak tau....tapi mak aku la yg bnyk bg nasihat....terima kasih ma....

aku bkn nk raik or bangga, tapi dlm family aku, aku org yg pertama masuk kelas aliran sains tulen, masuk matrik n dpt buat ijazah pd umur yg muda....di ikuti oleh adek aku yg baru saja tamat pengajian kt matrik....aku rasa bersyukur sgt2 sbb di beri rezeki sebegitu rupa....alhamdulillah....xjemu tuk aku ucapkan terima kasih kpd ALLAH....

angan2 dulu nk naik kapal terbang....bes gile....berbekalkn kata2 mak aku (kalau blajar sungguh2, insyaallah satu hari nnti bleh naik kapal terbang....)tgk, akhirnya termakbul hajat aku tuk naik kapal terbang.....alhamdulillah

walau apa pn jurusan yg kita amek, kita sepatutya blajar bersungguh-sungguh...jgn hampakn harapan mak n ayah kita....okeh!!



ni kenangan aku bersama rakan seperjuangan aku di SriRacha Research Fisheries Station kasetsart University, Bangkok Thailand...




penat gile dok cover...hahaha.....ni masa aku dok dalam lab phytoplankton...ngah wat pure Chaetoceros sp..

1 comment: